Deklaracja dostępności Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Szkoła Podstawowa nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Wstęp deklaracji

Szkoła Podstawowa nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta

Dane teleadresowe jednostki

Ul. Mieczysława Pożaryskiego 2
04-703 Warszawa
 

Data publikacji strony internetowej: 31.12.2024 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.12.2024 r.

Strona internetowa Szkoła Podstawowa nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta jest Częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Treści niedostępne

Treści niedostępne

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo

Wyłączenia

Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 31.12.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 28.03.2025 r.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest sekretarz - sekretariat szkolny, sp138@eduwarszawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 277 11 19. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Znalezione na stronie błędy można też zgłaszać na adres: dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Do budynku Szkoły Podstawowa nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta prowadzi 1 wejście główne. Prowadzą do niego dwie ścieżki chodnikowe, jedna od ul. Pożaryskiego, druga od ul. Świebodzińskiej. Wejście umożliwia dostanie się do wiatrołapu wprost z poziomu terenu. Za wiatrołapem jest rozwidlenie. Po lewej stronie schody prowadzą do domofonu oraz wejścia na partej oraz do portierni. Na wprost znajdują się schody do szatni. Przy schodach nie znajdują się podjazdy dla wózków.


Budynek jest wielokondygnacyjny, bardzo duża ilość schodów na wielu poziomach uniemożliwia przemieszczanie się osób na wózku inwalidzkim. W budynku nie ma windy.

  1. Dobre dojście od furtki do głównego wejścia.
  2. Dzwonek przed wejściem głównym, zainstalowany na odpowiednej wysokości, przy którym zainstalowane są tabliczki (jedna kontrastowa, druga pisana Braille’a).
  3. Przeszklenia w drzwiach oznaczone są taśmami kontrastowymi, które ułatwią osobie niedowidzącej wejście do budynku.
  4. Szerokości drzwi są odpowiednie.
  5. Stopnice schodów (pierwszy i ostatni są zaznaczone odpowiednimi kolorami, antypoślizgowe).
  6. Oznakowanie sekretariatu tabliczką Braille’a.
  7. Wewnątrz budynku zaznaczono kontrastem przeszklenia w drzwiach.
  8. Zapewniono obniżoną ladę w sekretariacie.
  9. Oznakowano odpowiednio kierunek otwierania drzwi na parterze w sekretariacie.
  10. Szkoła zapewnia szerokie korytarze.
  11. Zapewniono wstęp do siedziby szkoły osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji.
  12. W szkole brak schodów zewnętrznych co ułatwia dostęp do budynku.
  13. Szkoła zakupiła krzesło ewakuacyjne. Szkoła posiada w procedurach ewakuacji zapisy odnośnie ewakuacji osób niepełnosprawnych.
  14. W szkole zainstalowane są poręcze.
  15. Brak miejsca na parkingu dla osób niepełnosprawnych.
  16. Brak pochylni oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Rozwiązanie alternatywne: przez oszklone drzwi wezwać osoby będące na portierni i poprosić o stosowną pomoc. Jest możliwość umówienia się na spotkanie z tłumaczem języka migowego (pracownik szkoły). W sekretariacie znajduje się pętla indukcyjna.