Stop uzależnieniom
W ramach programu "STOP UZALEŻNIENIOM" zrealizowano następne 3 konkursy. Jury dokonało wyboru prac i przyznało odpowiednio miejsca na podstawie przysłanych prac.
I. "Uzależnieniom mówię nie" - asertywna odmowa przyjmowania np. używek, uczestnictwa w grach komputerowych (zbyt długotrwałego)
1 miejsce - Julia Gozdek kl.7a (scenariusz asertywnej odmowy)
2 miejsce - Hanna Zając kl.7a, Anna Wawrzyniak kl.7a, Jakub Wawrzyniak kl.5a (filmik z asertywną odmową)
3 miejsce - Marta Gozdek kl.7a (scenariusz asertywnej odmowy)
II. Konsekwencje uzależnień wśród dzieci i młodzieży
1 miejsce Nadia Oboleńska kl.4a, Katarzyna Ślesicka kl.4a
2 miejsce Jakub Krasuski kl.4a
3 miejsce Weronika Królak kl.4a
Konsekwencjami uzależnień według uczniów są:
zaburzenia emocjonalne, trudności w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych, poczucie wyobcowania, nadpobudliwość, obniżenie sprawności myślenia, koncentracji uwagi.
Jak dostrzegamy na ilustracji uczeń siedzący przed komputerem ma nieprawidłową sylwetkę - jest zgarbiony.
Jeśli jesteś uzależniony - TRACISZ! Bo nie spędzasz czasu na spacerze z psem, nie odprężasz się podczas zabawy w kostiumach...
Konsekwencją uzależnień jest marnowanie życia; trujesz siebie i innych. Nie wzrastasz w mądrości, nie cieszysz się życiem.
III. "Kiedy kończy się zabawa a zaczyna uzależnienie?" - prace pisemne na temat uzależnienia od Internetu
1 miejsce Mateusz Majcher kl.7b (esej i tabela)
2 miejsce Zofia Góral kl.4a (wiersz)
3 miejsce Helena Horeczy kl.6a (tabela "Stop uzależnieniom")
Uczniowie w różnorodny sposób wskazali na istnienie granicy między zabawą a uzależnieniem. Uczeń napisał pracę pisemną, dzieląc się doświadczeniem, wiedzą na temat momentu uzależnienia, kogo to dotyczy. Dodatkowo wykonał także pracę w formie tabeli wykazując własne bogate zainteresowania związane z majsterkowaniem. Druga uczennica ułożyła wierszyk wskazując dokładnie obszar zabawy (gra w piłkę) i uzależnienia - gdy wszystkie komputery są w użyciu a obowiązki niewykonane.
W trzeciej pracy w formie tabelki, dostrzegamy pracę uczennicy związaną z ograniczeniem korzystania z urządzeń elektronicznych - co czuje, myśli i robi w czasie, gdy nie korzysta z urządzeń elektronicznych. Jeśli tego wysiłku brak - następuje wkraczanie w obszar uzależnienia od tych urządzeń, Internetu.
Gratulujemy Uczniom i Uczennicom i dziękujemy za Wasze prace!